Utkast: Ja, nu ...

Ja, nu har dom gjort det igen, socialen alltså... jag fick uppfatningen när jag pratade med henne om att jag skulle lägga in mej på psyk för avgiftning och sen skulle jag få åka till mitt behandlingshem som i nästa vecka eller veckan därpå. Men igår fick jag besked om att jag skall åka om en månad och jag varken får eller vill ligga på psyk i en månad, så jag kontakta en gammal kurator som jag har haft och sa att jag ville prata med henne fram tills att jag skall åka och då sa hon att det gick bra på ett vilkor och det är att jag skall lämna negativa drogtester, och det känns väl ok! jag hoppas att jag fixar detta......

Jag hade en het diskusion med min socialsekreterares chet imorsé, där jag förklara min syn på systemet och framförallt min syn på tolvstegs programet, hon va helt imot det och tyckte att den bästa lösningen "enligt" forskning skulle vara ett drogfritt boende på hemmaplan och med hjälp av subutex, men hallå jag vill bli drogfri, inte byta ut heroin mot kemiskt heroin, man blir ledsen när man pratar med dessa människor ibland alltså..... En utredning kan ta 4 månader innan den ens kommer upp till nämden( visst är det sjukt). Men nu ska mitt fall upp på nästa möte och det är om ca 3-4 veckor, och informationen jag har fått så är det så att om socialsekreteraren lägger fram att jag i detta fall är i behov av behandlingshem så går aldrig nämden imot, jag skall väl inte säga aldrig men det är väldigt sällan iallafall.

Mitt mående är väl inte bra för tillfället, jag har en jävla abstinens och får ta typ 10 minuter i taget och det tar på krafterna, men jag har så otroligt bra stöd från mina nära och från mina kompisar som betyder nått för mej, så denna gången skall jag försöka att ringa nån innan jag eventuellt skulle få för mej att ta någonting......

Ikväll är det na-möte och det skall bli skönt och få komma ner och träffa mina drogfria vänner och få tala ut om mina problem, alltså man får så energi när man har varit där, det är verkligen som att ladda batterierna.....
Jag har ju inte direkt propagerat för min blogg men det är ändå några få som har hittat hit och som har skrivit några kommentarer och jag tackar för det, jag behöver som sagt allt stöd som jag kan få så sk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0