måndag 1/9-08

Idag fyller min pojk 7 månader, han är bara så gullig, jag kan känna tacksamhet att han inte är äldre och förstår vad pappa har gjort och vad jag går igenom, Under den senare tiden då jag började med rök heroin och allt gick blixt fort utför så va jag såppas smart så jag bodde inte hämma när jag hade använt. men och andra sidan så grämer jag mej nått så till den mildaste grad att jag inte fanns där och tog ansvar och hjälpte till att avlasta för min sambo.

Jag är en perfektionism och för mej betyder det att jag aldrig duger som jag är utan vad jag åstadkommer, jag har alltid i hela mitt liv levt med det handikappet att jag skall vara omtyckt av alla och jag ska vara framgångsrik, Jag har haft fina bilar och båtar, åkt på lyxweekends och semestrar, och jag har aldrig nöjt mej med medelhorell utan det ska alltid vara top of the top. Jag har kunnat åka till paris en långhelg som utan vidare har gått loss på 70.000kr. det är så skrämmande att se tillbaks på den tiden, jag hade verkligen ingen respekt för pengar och idag har jag inget kvar av vad jag har byggt upp under 12 års tid. jag trodde helt enkelt att folk skulle tycka om mej om jag hade mycket saker och bjöd. Men det märker jag idag när mina företag gick i botten och jag dras med skulder istället, VILKA KOMPISAR som verkligen är kompisar och det är 2 stycken. Fy faan vilken sjuk värld man lever i allstå.. men det kommer vara nyttigt för mej i framtiden att ha varit med om denna katastof. då man märker vilka vänner man har.....

Nu börjar det hända små positiva saker för mej, igår ringde jag en vän i gemenskapen som skulle flytta till min kommun och som skulle flytta ihop med en annan vän i gemenskapen, men nu när allt va klart med deras lgh så drog hon sig ur, men då sa jag till honom att jag kan flytta in åtminstone i ett halvår, det är en kannonlgh, med fem meter till vattnet och egen brygga med bastu. det är en 3a på 105 kvm, så jag kommer flytta in där den 8/9. och sen har jag fått erbjudande om en tjänst som personalchef på ett stor bemaningsföretag, och det låter inntresant, jag har ju haft den befattningen samt haft eget sen jag va 21 år, Men dette tror jag passar mej bra för tillfället för det sista när jag hade eget så stressa jag sönder mej och då ligger jag väldigt nära till hands att ta ett återfall, jag har trots allt bara drygt 50 dagars drogfrihet.  <men entligen så börjar det hända positiva saker för mej i mitt tillfrisknande och det känns verkligen som att jag förtjänar det.

Tacksamhet:  Idag är jag en tacksam beroende, jag har min familj kvar och jag har mina föräldrar som fortfarande vill prata med mej och stöttar mej. Och jag är oerhört tacksam för programmet för utan det så hade jag inte klarat detta.
Hur det fungerar spelar ingen roll uta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0