Utkast: Nu va ...

Nu va det ett tag sen som jag skrev nått inlägg, den senaste tiden så har jag kämpat för att få komma till behandling, men socialen hos min kommun är faan katastrof!!!

Jag la in mej på psyk och talade med min överläkare om att jag vill att dom skriver en lvm ansökan, det har gått så långt nu att jag gör vad som helst för att få hjälp!!!

Så jag efter samtal med berörda personer på avdelningen så skulle min läkare skriva en sådan och jag skrev ut mej och åkte och tog ett återfall samma dag, bad min mor att ringa till beroende enheten morgonen därpå och förklara att jag behöver hjälp omgående för att nu står mitt liv på spel sen jag började ta sprutor, Men dom är helt från vettet på den jävla enheten, det slutade med att hon erbjöd min mor hjälp som anhörig, min mor påpeka att hon kan hantera detta och att det var inte därför hon ringde utan försökte förklara på ett tydligt och vuxet sätt att det är fara för hennes sons liv, och att jag bor hemma och att min mor inte klarar av det längre(hon övedrev något givetvis). Då fick hon till svar att jag inte va döende och att hon tyckte att min mor skulle låsa dörren så att jag inte kunde komma in.

Ja!! det är fasen horibelt hur dom kan behandla en människa på detta sättet, jag menar jag kommer och ber om hjälp för att jag har ett missbruk som jag inte kan hantera och ta mej ur, jag är pappa till en liten son som bor hos sin mamma och jag har min flickvän(mor till min son) kvar som stöttar mej fast vi inte bor ihop, och nej jag träffar inte min son när jag har använt droger, det skulle jag aldrig utsätta honom för.

Men jag vill ha tillbaks mitt gamla liv och bli en god far och förebild för min son.... Jag bad om hjälp första gången i mars och det har inte hänt något än och nu när mitt missbruk har övergått till endast rök heroin som är förmodligen den tyngsta drogen man kan va beroende av så tycker man att dom borde få upp ögonen och gå in och ge mej hjälp, dom har inte erbjudit mej någon som helst form av hjälp vilket är bedrövligt..... Min kommun satsar som så många andra kommuner på hemmaplan lösningar, men jag har försökt med olika andra insatser via hemma plan att lägga av och har misslyckats varje gång. Jag har vart med i na nu i ca 1 år och jag vill komma till en tolv stegsbehandling.

Jag tappar snart hoppet och min kämpa gnista när jag inte blir hörd, jag har 10 stycken inläggningar på psyk i år och det finns tungt matrial i min journal angående mitt missbruk.......

Det måste vara fel på systemet eller behandlas alla på detta sätt???
Jag har aldrig haft med socialen att göra och jag är inte kriminell, kan det vara det som är mitt hinder tro???

Som ni förstår så är jag väldigt arg och uppgiven men det som håller kvar mej på vägen är bla min fantastiska vän som jag träffa när jag va på behandling i maj(som jag fick betala själv) vi hade en anhörigvecka, alltså det var anhöriga till tidigarepatienter på behandlingen som kom ner en vecka och då va vi 10 stycken primär patienter och 10 anhöriga... Hon gör mer för mej en jag förkännar känner jag, hon är helt underbar, Tack för att du finns!! Love you!!

Så imorgon skall jag ringa länsrätten och be dom göra en tillsyn på mitt ärende, Hoppas jag

Kommentarer
Postat av: Loo -veckansblogg?

gjort idag då?

2008-10-23 @ 20:36:34
URL: http://loem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0