Utkast: Har nyss ...

Har nyss kommit hem från ett na-möte och det gjorde gott att få komma dit och få fylla på med lite nya krafter och ny energi....

Imorgon och på fredag skall jag åka och jobba och det kommer bli roligt, jag har inte jobbat sen mars men det kommer inte bli några problem. Jag måste aktivera mej på dagarna för jag mår inte bra och jag mår definitivt inte bättre utav att gå hemma och dra, jag har väl tänkt att jag snart skall åka på behandling så det är ingen idé att jag börjar med nått men det är ju faktiskt fel tänkt av mej men jag har inte sätt det förrän nu, för att jag sklara av min nykterhet så bör jag se till att göra saker som är bra för mej och som gör att jag får annat och tänka på och som gör att jag mår bra och alla människor mår ju faktiskt bra utav att jobba...

Idag har jag umgåts med min lilla familj min pojk är ju helt underbar han har börjat krypa nu så det är full aktivitet haha....
jag kan inte fatta att jag  har kunnat såra min flickvän och inte funnits där för min pojk dom är ju så underbara så det finns inte..... fan va knäpp jag e alltså men det är ju min sjukdom som gör detta och jag måste verkligen kämpa ännu hårdare nu när jag är i mina svackor och vill fly, jag måste stanna i dom jobbiga känslorna och rida ut stormen drogfri det blir ju bara värre när jag agerar som jag har gjort... men det är så enkelt att sitta här och skriva och säga men svårare i praktiken, men nu får jag fanimej visa att jag menar allvar och att vad som än händer så ska jag klara upp det här. Om jag så inte får någon hjälp från socialen så måste jag börja tänka mer på vad mitt handlande får för konsikvenser och att min son blir äldre och jag likaså, jag vill verkligen inte vara kvar i det liv som jag har levt.

Jag måste bli bättre på att be om hjälp av mina nyktra vänner i gemenskapen dom som har gått före och som har varit i samma sitts som jag är i nu, dom vet ju vad jag går igenom nu och kan hjälpa mej när jag har sånnt sug och är nära ett återfall....

Det är fantastiskt att dessa människor lägger tid av sitt liv för att lyssna och hjäpa mej utan att det finns några baktankar så varför i ...... ber jag inte om hjälp när den finns.... ja nej nu ska jag inte klanka ned mer på mej själv idag

God Natt......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0