Utkast: Lite bakgrund ...

Lite bakgrund till min frustration mot socialen och handläggningen av mitt ärende.....
Det började i april i år då jag insåg att jag hade ett beroende som jag behövde hjälpmed att ta mej ur, jag ringde runt till olika 12 stegs behandlingshem och fastna för Nämndemansgården i skåne, terapeuften som jag prata med innan inläggningen sa tillmej att jag skulle söka bidragför min behandling, för alla har rätt till det. Men min handläggare sa att dom hade 4 månader på sig att ta ett beslut och det kände jag va helt absurt så jag åkte ner och under tiden så öppnade hon en utredning och när jag kom hem från behandlingen så fick jag beskedet att dom gav mej avslag....

Efter 2 månader hemma så klarade jag inte av att hållamej drogfri utan jag tog återfall, så jag kontakta min hanläggare igen och berättade om mitt problemoch att jag behöver mer hjälp, nu har det gått 3 månader som jag ansökte om mer vård,Min läkare har skickat en lvm anmällan och min mor har ringt och påtalat problemet för henne och hennes chef.Men dom lyssnar inte, så i onsdags förra veckan så hade dom uppe mitt ärende i nämnden och jag fick avslag igen med motiveringen att mitt problem kan tillgodoses på hemmaplan. Tanken från deras sida va att jag skulle flytta in i en drogfri lgh och ha aktiviteter på dagarna, Men nu är det så att det är fullt på det boendet och när jag fråga socialchefen om detta och hur domhade tänkt sig så fick jag till svar att det ordnar sig??? ja det va ju ett flyktigt svar, hur ordnar det sig undra jag,men jag fick till svar att det löser sig, min handläggare lovade att hon skulle faxa en remiss för subitex programmet och att jag skulle få prata med kvinnan som är ansvarig för detta, och hon skulle höra av sig till mej i fredags, jag har sökt henne hela fredagen och hela dagen idag men ej fått tag i varken henne eller hennes chef. Det är faan skandal hur dom har behandlat mej och jag hoppas inte att nån skall få gå igenomsamma sak somjag har fått göra. Om dom ger mej avslag för att dom kan tillgodose det på hemmaplan då får dom fasen ha täckning för det oxå, jag kommer kontakta media i detta ärendet för så här skall det bara inte få gå till.....

Just nu sitter jag med goda vänner    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0