Utkast: Jag va ...

Jag va med på mötet med politikerna i nämden idag och jag gav ett väldig välformulerat tal och påpeka bristerna i hanteringen utav mitt och liknande ärenden och det verkade som att dom tog det åt sig och tyckte att det va modigt av mej att komma dit och argumentera för min sak, men det hjälpte tyvärr inte utan dom gick på avslaget som handläggaren hade givit mej, men det hade jag nästan väntat mej men jag tyckte det va viktigt för mej att få förklara hur jag upplevde allt sammans och att det nånstans måste va fel när en handläggning tar 4 månader och att som skrevs i mitt avslag att mitt problem kan tillgodoses på hemmaplan, då jag sa att jag va villig att ge det en chans för jag gör vad som helst för att få tillbaka mitt liv, och som min hanläggare hade föreslagit för mej va: särkilt boende på hemmaplan, men nu är det fullt där och då ställde jag frågan till politikerna. Att här ger ni mej avslag på min ansökan om behandling men det finns ingen plats ledig i hemmaplans lösningen, hur tänker ni om det?`men som vanligt när det gäller politiker så va det bara flyktiga svar.

Men det som beslutades va det att jag skall börja lämna drogtester nu på måndag för subitex programmet och det skall jag göra 2-3 månader innan jag får börja med programmet och det är för att se att jag inte använder några andra droger. Jag försökte förklara för dom att med ett långvarit missbruk så medföljer det ett antal defekter som är väldigt viktigt att man jobbar med, för att bara plocka bort drogen och sen tro att allt är frid och fröjd, nä då är man ute på hal is.....

Det är just därför minesotamodellen är så framgångsrik och hjälp ett stort antal beroende, och när jag förklara för min handläggares chef att när det kommer in en anmälan om lvm så är dom tvungna enligt lag att öppna en utredning och det har dom inte gjort... Och jag sa att jag skulle få hem paragraferna i eftermiddag så blev hon väldigt stött och upprörd och undrade vad det va jag fiska efter, jag vill ha hjälp givetvis svarade jag och jag är väldigt intresserad och mån av min framtid, men varför hetsar du upp dig?? stämmer inte det som jag säger eller? förmodligen så kände hon sig förmodligen trängd och är inte van vid att missbrukare argumenterar imot dom på det viset som jag gjorde, Jag har ringt till länsstyrelsen idag och kommer sätta mej imorgon och skriva en anmällan på detta, så får dom gå in och göra ett tillsyns ärende på min handläggning, för jag vill inte att nån mer stackars människa skall behöva gå igenom det jag har fått göra...

Men även att jag fick avslag idag så känns det faktiskt helt ok trots allt, för jag har gjort det jag har kunnat och jag fick chansen att lägga fram mina åsikter till politikerna som förövrigt va väldigt positiva till min kritik och att jag våga komma dit och tala om det för dom, så nånting kanske det har givit...

Dagen började så bra!! att obama vann och blev usa president... Fan va gött!!!

God

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0