Utkast: Idag har ...

Idag har jag åter igen jagat min handläggare på socialen för besked om hur dom skall hjälpa mej med sin "hemmaplanslösning" men det går verkligen inte att få tag i dom. Jag blir så frustrerad av att dom inte tar sitt ansvar och sätter in dom åtgärder som dom skall göra. Dom skrev ju som sagt i promarian att jag skulle flytta in i ett särkilt boende där det skulle motsvara ett behandlingshem, men det händer ingenting och dom gör sig oanträffbara.

Ibland undrar jag om det är så här det gåt till " att alla som har med denna myndiget går igenom samma sak som mej??" och om det är så så skall jag strida in i döden för att det måste till en ändring, för dom leker ju faan med människors liv, Det skall inte ta 4 månader för att få en utredning färdig när dom hade alla uppgifter på mej sen första avslaget jag fick i maj, och sen när det kommer in en lvm-anmällan från läkaren och dom dissar den totalt med motivering att jag är villig, Ja det tro fan att jag är villig att sluta med droger, men jag behöver hjälp och det måste vara tjänste fel från chefen på socialen att inte äppna en utredning när en sådan anmällan kommer in. Saken är den oxå att när man kämpar som jag gör och inte mår så bra alltid så är det ganska påfrästande att ta tag i alla dessa bitar med överklagan etc. En Lvm- anmällan i sig är ganska allvarlig och bör tas på fullt allvar men det verkar inte som dom gör det i mitt fall. Och hur lätt är det för en människa som mej och veta alla rättigheter och lagar som finns, så jag få helt enkelt försöka hitta någon som kan hjälpa mej i detta, jag kontakta min kontakt kvinna på det behandlingshemmet som jag var på och hon ska ringa mej imorgon så jag får paragrafer och lagar om vad som gäller när en Lvm- anmällan kommer in till socialen och vad dom har för skyldigheter när en sådan kommer från en läkare...

Jaja.. jag har precis kommit hem jag har varit hemma hos några vänner och kollat på film och nu tänkte jag ta och lägga mej och läsa min bok som är allde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0