Utkast: Idag fick ...

Idag fick jag äntligen fatt på min handläggare på socialen.... När jag berätta för henne att jag sökt henne och lämnat medelande vid flertalet tillfällen för att hon skulle ringa tillbaks till mej, men då påstår hon att hon har ringt, men det har hon inte gjort... Jag frågade henne vad som händer med mej nu när dom gav mej avslag och kunde tillgodose mitt problem hemma, då fick jag till svar att jag inte har ansökt om något än... Ja sa nu skojar du eller, du sa att du skulle skicka en remiss till sjukhuset angående subitex i fredags och ringa mej efteråt, och jag har ringt sjukhuset och du har ju inte gjort detta.... Då sa hon att hon ville ha med en annette som är ansvarig sjuksköterska för subitex, men hallå det sa du inte till mej i onsdags!!! Då frågade jag om hon möjligtvis hade kontaktat den här annette men det hade hon inte mer än att hon hade skickat ett mail. Då böt jag ton läge och fråga va det va för jävla kalle anka verkstad, hur svårt kan det va och lyfta luren och ringa den här människan så jag bad om att få nummret till annette och jag kom fram direkt till henne och fick prata med henne och hon skulle kontakta min handläggare.

Jag ringde även till enhetschefen för sociala frågor hos länsstyrelsen i göteborg och förklara mitt fall och att dom ignorerar en lvm-anmällan som inkommit från överläkaren, och när jag berättade mer ingående vilken drog som var mitt problem och hur många inläggningar jag har haft i år, så blev han bestört och skulle omedelbart ta kontakt med chefen för missbruk i min kommun samt min läkare för att få till en vårdplanering snarast. Han var verkligen bra och han undra hur dom skall kunna tillgodose mitt på problem på hemmaplan mot den missbruksbakgrund som jag har haft. Äntligen någon som lyssnar och framförallt agerar... Tack Håkan!!!


Nu kanske det kan bli lite fart på dom där nere, för det är för jädra trist när man blir bemött på ett arrogant sätt när man försöker diskutera med dom. Det känns som att dom är nöjda att nämnden gick på deras linje och att dom känner sig nöjda med det.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0