tisdag 26/8-08

Igår träfade jag min tjej och våran pojk, vi var ute och promenerade i det fina vädret, jag saknar dom så mycket så det är så roligt varje gång vi träffas. Nu är det så att vi har flyttat isär efter det att jag försökte ta livet av mej, Och det va för ca 1 månad sen. Jag hade kommit hem från mitt behandlingshem och hade varit ren i ca 50 dar men jag mådde så dåligt när jag kom hem och det va mycket för att jag skämdes för vad jag har gjort och hade svårt att möta folk. Det gick så långt att jag en dag stoppade i mej 100 st benzo, men ack vilken tur att jag klarade mej, men det är ett typiskt betende för en missbrukare att man är impulsiv och inte tänker på konsekvenserna. Efter denna insident så har vi bott på var sitt håll, men vi pratar och träffas och om jag bara håller mej ren så kommer vi att flytta ihop så småning om, men man har ju sagt det några gånger nu så hon litar inte direkt på vad jag säger. Som stöd har jag som tur e mina na-vänner(anonyma narkomaner) där jag får energi och kraft att orka kämpa, jag går på möten 3 ggr i veckan och det är ett måste för mej om jag skall kunna hålla mej drogfri, och jag längtar verkligen till varje möte för där kan man vara sig själv och behöver inte ha nån mask för vem man e. Mekanismen är så enkel, dom lyssnar på mej när jag pratar och jag lyssnar på dom, och det håller oss drogfria, visst är det enkelt. Nu hoppas jag att ja har tagit mitt sista återfall, jag tar en dag i taget och jag vet idag mina farhåger och dom måste jag passa mej för, jag har verkligen en förmåga att stoppa huvudet i sanden när det blir problem och tro att nån annan skall lösa dom åt mej och det är också typiskt pundar betende. Jag har tex rätt mycket pengar som skall faktureras för jobb som är utförda, men nä då det va v9 vi gjorde jobbet och jag har inte fakturerat ännu, jag vet fan inte varför jag agerar eller inte agerar rättare sagt, det är så mycket saker som hänger över mej som jag bara skjuter på. ok! hur mår jag idag, jo kl är 05.00 och jag mår inte så bra idag, jag har en tendens att självömka och grubbla på allt dåligt jag har ställt till med, men det hjällper mej ju inte framåt i min läkande process direkt. Men sen har jag kvar en del betenden som tex att jag ljuger väldigt mycket och det har jag fått höra på sista tiden av mina kära så det måste jag jobba med,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0